Persbericht Jongeneel en Heuvelman samen verder

De directies van Jongeneel en Heuvelman hebben besloten hun bedrijven per 1 april 2013 samen te voegen. Het resultaat is een sterker bedrijf dat beter in staat is om de commerciële kansen te benutten en efficiënter te opereren.

Beide bedrijven bedienen momenteel dezelfde klantgroepen waarbij Jongeneel een groter aandeel heeft opgebouwd in de aannemerij en Heuvelman een groter aandeel heeft bij industriële klanten zoals de houtskeletbouw en prefab-dakenindustrie. De bedrijven vullen elkaar uitstekend aan. Heuvelman beschikt over de grootste jobbing line van Europa waar het bedrijf alle mogelijke bewerkingen uitvoert zoals ontstapelen, bundelen, verpakken, zagen, doorslaan, korten en schaven. Jongeneel heeft een landelijk netwerk van 45 vestigingen om de lokale markt te bedienen en biedt met de Platerij en Painterij de mogelijkheid plaatmateriaal te bewerken en te voorzien van een (grond)verflaag.

Door deze samenvoeging krijgen de klanten snellere toegang tot alle mogelijkheden en de expertise die beide bedrijven bieden. Ook bundelen beide bedrijven de inkoop van hardhout, vurenhout en plaatmateriaal.

Zowel Jongeneel als Heuvelman blijven onder hun eigen merknaam opereren en behouden hun eigen formule en identiteit. De focus van Heuvelman ligt hierbij op de industrie, die van Jongeneel op de aannemerij.

Het directieteam van de nieuwe combinatie bestaat uit Arnold Koomen, algemene leiding, Jan Boudestein, verantwoordelijk voor de Heuvelman-formule en Wilgard Daris voor de Jongeneel-formule.

Jongeneel werd 215 jaar geleden opgericht en maakt sinds 1972 deel uit van de Deli Maatschappij. Heuvelman is 137 jaar geleden opgericht en is sinds 1994 onderdeel van de Deli Maatschappij.

Graag voorzien we u van aanvullende informatie.

Koninklijke Jongeneel B.V.

Arnold Koomen