text.skipToContent text.skipToNavigation

Veelgestelde vragen

  1. Inloggen en registreren
    1. Hoe kan ik inloggen? Rechtsboven op elke pagina is er de mogelijkheid om uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Mocht u gebruik hebben gemaakt van Mijnjongeneel.nl dan werken deze logingegevens nog steeds. Als u nog geen account heeft, kunt u deze aanmaken via de link 'Registreren'.
    2. Hoe maak ik een account aan?

      Bij het registeren van een nieuwe account zijn er drie mogelijkheden:

      1. Mijn bedrijf is al klant
      2. Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant.
      3. Ik ben gastgebruiker/particulier en ik bepaal later of ik klant wil worden

      1. Mijn bedrijf is al klant

      Als het bedrijf waar u voor werkt al een account heeft bij Jongeneel, kunt u kiezen voor de optie "Mijn bedrijf is al klant". U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Vervolgens vult u bij ‘Klantnummer’ het klantnummer van uw bedrijf in, zoals dat bij ons bekend is. Het klantnummer vindt u op onze facturen naast het factuurnummer. Het bestaat altijd uit een letter en 4 cijfers. U kunt ook even contact opnemen met een Jongeneel-vestiging, indien u het niet kunt vinden.Uw aanmelding gaat naar diegene binnen uw bedrijf die aangemeld is als ‘Admin’. Deze persoon bepaalt welke gebruikers toegang hebben tot de webshop. Hij ontvang per email uw aanmelding en kan deze in zijn gebruikersaccount accepteren.Indien er nog geen gebruiker is, gaat de aanmelding naar de Jongeneel vestiging en deze zal de aanmelding controleren en verwerken. Direct na uw aanmelding kunt u al inloggen op de site, maar pas na goedkeuring van de admin-gebruiker, ziet u de prijzen die gelden voor uw bedrijf.

      2. Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant.

      Als het bedrijf waar u voor werkt nog geen account heeft bij Jongeneel, kunt u kiezen voor de optie "Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant." U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U moet dan onder andere het KvK-nummer invullen. De aanmelding gaat naar de dichtstbijzijnde Jongeneel vestiging, die vervolgens contact met u opneemt om nader kennis te maken en uw condities te bespreken. Direct na uw aanmelding kunt u al inloggen op de site.

      3. Ik ben gastgebruiker/particulier en ik bepaal later of ik klant wil worden

      Bent u particulier of wilt u niet meteen een account aanmaken, dan kunt u voor deze optie kiezen. U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Vervolgens kunt u inloggen en rondkijken in de webshop. Indien u wilt bestellen, kunt u alleen vooraf afrekenen via iDeal.

    3. Waar kan ik mijn accountgegevens vinden? Om een bestelling te kunnen plaatsen heeft u een account nodig. Als u bent ingelogd, vind u uw accountgegevens rechtsboven via de link "Mijn account".Klanten kunnen met een bedrijfsaccount onder meer:
      • Offertes inzien en accepteren
      • Favorietenlijsten aanmaken en openen
      • Materiaallijsten aanmaken en openen
      • Orderoverzicht inzien
      • Facturen inzien en openen (PDF)
      • Gegevens wijzigen
      • Wachtwoord wijzigen
      • Projecten aanmaken of wijzigen
      • Gebruikers aanmaken, wijzigen of verwijderen (alleen voor gebruiker met Admin-rechten)
    4. Hoe kan ik een project aanmaken? Log eerst in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, hierna klikt u op "Mijn account" en "Wijzig projecten". Zodra u gaat bestellen, kunt u een eerder aangemaakt project kiezen. De reeds aanwezige projectinformatie, zoals afleveradres, zal dan alvast worden ingevuld.
    5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu? Rechtsboven op de pagina, staat een link 'Gegevens vergeten?'. Op deze pagina kunt u uw gebruikersnaam of e-mailadres invullen. U ontvangt vervolgens een mailtje met een tijdelijk wachtwoord dat 1 dag geldig is. Met dit wachtwoord kunt u inloggen. In het volgende scherm kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.
    6. Ik wil mijn wachtwoord aanpassen. Hoe moet dat? Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Ga vervolgens naar 'Mijn account' en dan naar 'Wijzig wachtwoord'. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen te bewaren.
    7. Ik wil mijn gegevens aanpassen. Hoe moet dat? Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Ga vervolgens naar 'Mijn account' en dan naar 'Wijzig gegevens'. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen te bewaren.
  2. Afhalen en bezorgen
    1. Kan ik hout afkorten als ik dit bij jullie kom afhalen?

      Onze vestigingen beschikken over een afkortzaag (m.u.v. Lichtenvoorde, Tiel en Poeldijk), waar je het gekochte hout kunt afkorten. Wil je het hout gezaagd hebben over de lengte, haaks of ingekeept? Dit is helaas niet mogelijk in onze vestigingen, echter kunnen wij dit wel door een extern bedrijf laten uitvoeren. Wij adviseren je om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de gewenste zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen. Wanneer je bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

    2. Kan ik plaatmateriaal op maat laten zagen als ik dit bij jullie kom afhalen?

      Alle Jongeneel vestigingen beschikken over een platenzaag. Met de platenzaag kan verticaal en horizontaal worden gezaagd. Wij adviseren je om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen en je informeren over de zaagkosten. Wanneer jouuw bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

  3. Prijzen
    1. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW? Alle genoemde prijzen op de website zijn exclusief 21% BTW. In de winkelwagen vindt u de totaalprijs zowel inclusief als exclusief 21% BTW.