text.skipToContent text.skipToNavigation

Veelgestelde vragen

  1. Inloggen en registreren
    1. Hoe kan ik inloggen?

      Rechtsboven op elke pagina is er de mogelijkheid om uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Mocht u gebruik hebben gemaakt van Mijnjongeneel.nl dan werken deze logingegevens nog steeds. Als u nog geen account heeft, kunt u deze aanmaken via de link 'Klant worden'.

    2. Hoe maak ik een account aan?

      Bij het registeren van een nieuwe account zijn er drie mogelijkheden:

      1. Mijn bedrijf is al klant
      2. Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant.
      3. Ik ben gastgebruiker/particulier en ik bepaal later of ik klant wil worden

      1. Mijn bedrijf is al klant

      Als het bedrijf waar u voor werkt al een account heeft bij Jongeneel, kunt u kiezen voor de optie "Mijn bedrijf is al klant". U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Vervolgens vult u bij ‘Klantnummer’ het klantnummer van uw bedrijf in, zoals dat bij ons bekend is. Het klantnummer vindt u op onze facturen naast het factuurnummer. Het bestaat altijd uit een letter en 4 cijfers. U kunt ook even contact opnemen met een Jongeneel-vestiging, indien u het niet kunt vinden.Uw aanmelding gaat naar diegene binnen uw bedrijf die aangemeld is als ‘Admin’. Deze persoon bepaalt welke gebruikers toegang hebben tot de webshop. Hij ontvang per email uw aanmelding en kan deze in zijn gebruikersaccount accepteren.Indien er nog geen gebruiker is, gaat de aanmelding naar de Jongeneel vestiging en deze zal de aanmelding controleren en verwerken. Direct na uw aanmelding kunt u al inloggen op de site, maar pas na goedkeuring van de admin-gebruiker, ziet u de prijzen die gelden voor uw bedrijf.

      2. Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant.

      Als het bedrijf waar u voor werkt nog geen account heeft bij Jongeneel, kunt u kiezen voor de optie "Ik wil mijn bedrijf inschrijven als klant." U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U moet dan onder andere het KvK-nummer invullen. De aanmelding gaat naar de dichtstbijzijnde Jongeneel vestiging, die vervolgens contact met u opneemt om nader kennis te maken en uw condities te bespreken. Direct na uw aanmelding kunt u al inloggen op de site.

      3. Ik ben gastgebruiker/particulier en ik bepaal later of ik klant wil worden

      Bent u particulier of wilt u niet meteen een account aanmaken, dan kunt u voor deze optie kiezen. U kunt zelf een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Vervolgens kunt u inloggen en rondkijken in de webshop. Indien u wilt bestellen, kunt u alleen vooraf afrekenen via iDeal.

    3. Waar kan ik mijn accountgegevens vinden? Om een bestelling te kunnen plaatsen heeft u een account nodig. Als u bent ingelogd, vind u uw accountgegevens rechtsboven via de link "Mijn account".Klanten kunnen met een bedrijfsaccount onder meer:
      • Offertes inzien en accepteren
      • Favorietenlijsten aanmaken en openen
      • Materiaallijsten aanmaken en openen
      • Orderoverzicht inzien
      • Facturen inzien en openen (PDF)
      • Gegevens wijzigen
      • Wachtwoord wijzigen
      • Projecten aanmaken of wijzigen
      • Gebruikers aanmaken, wijzigen of verwijderen (alleen voor gebruiker met Admin-rechten)
    4. Hoe kan ik een project aanmaken? Log eerst in met uw gebruikersnaam en wachtwoord, hierna klikt u op "Mijn account" en "Wijzig projecten". Zodra u gaat bestellen, kunt u een eerder aangemaakt project kiezen. De reeds aanwezige projectinformatie, zoals afleveradres, zal dan alvast worden ingevuld.
    5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu? Rechtsboven op de pagina, staat een link 'Gegevens vergeten?'. Op deze pagina kunt u uw gebruikersnaam of e-mailadres invullen. U ontvangt vervolgens een mailtje met een tijdelijk wachtwoord dat 1 dag geldig is. Met dit wachtwoord kunt u inloggen. In het volgende scherm kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.
    6. Ik wil mijn wachtwoord aanpassen. Hoe moet dat? Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Ga vervolgens naar 'Mijn account' en dan naar 'Wijzig wachtwoord'. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen te bewaren.
    7. Ik wil mijn gegevens aanpassen. Hoe moet dat? Log in met uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Ga vervolgens naar 'Mijn account' en dan naar 'Wijzig gegevens'. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen te bewaren.
  2. Afhalen en bezorgen
    1. Wat zijn de bezorgkosten en vanaf welk bedrag is bezorgen gratis?

      Onze bezorgkosten zijn €35 exclusief btw. Vanaf €350 exclusief btw wordt je bestelling gratis geleverd. Aan afhalen zijn geen extra kosten verbonden.

      Indien het product op voorraad is en voor 13:00 uur besteld is, bezorgen we al de volgende werkdag. Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog zijn hiervan uitgezonderd.
      Dit gaat in overleg met de vestiging en de extra bezorgkosten worden doorberekend aan de klant.

      Indien de bestelling voor de waddeneilanden toch online gemaakt wordt dan kunnen wij dit helaas niet uitleveren.

       

    2. Waar kan ik mijn bestelde artikelen ophalen?

      Je kunt de door jouw bestelde artikelen ophalen op elke gewenste Jongeneel vestiging. Uiteraard komen we ook graag de producten bij jou op het werk of je project afleveren.

  3. Prijzen
    1. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

      Wanneer je net bent geregistreerd dan zijn de prijzen standaard ingesteld op exclusief BTW.
      Dit is te wijzigen in jouw account.
      Alle genoemde prijzen op de website zijn standaard dus exclusief 21% BTW. In de winkelwagen vindt u de totaalprijs zowel inclusief als exclusief 21% BTW.

  4. Hout en plaatmateriaal zagen
    1. Kan ik hout afkorten als ik dit bij jullie kom afhalen?

      Onze vestigingen beschikken over een afkortzaag (m.u.v. Lichtenvoorde, Tiel en Poeldijk), waar je het gekochte hout kunt afkorten. Let op: onze afkortzagen hebben een maximale zaagdiepte van 95 mm. Dit houdt in dat we de palen van een dikte boven de 90mm helaas niet zo af kunnen korten. Wil je het hout gezaagd hebben over de lengte, haaks of ingekeept? Dit is helaas niet mogelijk in onze vestigingen, echter kunnen wij dit wel door een extern bedrijf laten uitvoeren. Wij adviseren je om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de gewenste zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen. Wanneer je bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

    2. Kan ik plaatmateriaal op maat laten zagen als ik dit bij jullie kom afhalen?

      Alle Jongeneel vestigingen beschikken over een platenzaag. Met de platenzaag kan verticaal en horizontaal worden gezaagd. Wij adviseren je om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen en je informeren over de zaagkosten. Wanneer jouw bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

    3. Kan ik schuttingen op maat laten zagen als ik dit bij jullie kom afhalen?

      Helaas, schuttingen en poorten kunnen niet op maat gezaagd worden.

  5. Factuuradres wijzigen
    1. Wil je het factuuradres laten wijzigen, klik hier

      Stuur een e-mail aan: help@mijnjongeneel.nl om je factuuradres te laten wijzigen.
      Hiervoor hebben wij nodig:

      • Debiteurnummer
      • Telefoonnummer
      • Oude factuuradres
      • Nieuwe factuuradres
         

      Indien dit verwerkt is krijg je een reactie.

  6. Afmelden folders
    1. Wil je de folder die via de post verzonden wordt afzeggen?

      Dat kan, stuur hiervoor een e-mail aan: info@jongeneel.nl

    2. Wil je de folder die via de e-mailnieuwsbrief verzonden wordt afzeggen?

      Dit is mogelijk, indien je de e-mailnieuwsbrief bekijkt, zie je onderaan de e-mailnieuwsbrief 'Afmelden' staan. Wanneer je op 'Afmelden' drukt, ben je afgemeld voor de e-mailnieuwsbrief.

  7. Kortingscode
    1. Waar kan ik mijn kortingscode invoeren? Lees meer

      Mocht je in het bezit zijn van een kortingscode of kortingsvoucher dan kan je deze invoeren in jouw winkelwagen zoals hieronder afgebeeld.
       

    2. Ik ben vergeten mijn kortingscode te gebruiken tijdens bestellen, wat nu? Lees meer

      Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw kortingscode, mocht je de kortingscode vergeten zijn in te voeren dan kan je de code bij je volgende bestelling gebruiken.
      Wij kunnen de kortingscode helaas niet corrigeren aan de hand van een creditnota.

    3. Kan ik mijn kortingscode ook in de vestiging gebruiken? Lees meer

      Het is niet mogelijk om een kortingscode in de vestiging te gebruiken.

  8. Betalingen
    1. Order ''status pending''

      Dit is een beveiliging wat in de ideal omgeving verwerkt zit, dit kom doordat je zelf de Backbutton in de browser hebt gebruikt en niet de navigatie buttons in het checkout / betaalproces.

      Voor deze specifieke situatie zijn er twee mogelijkheden:

      1- je wacht op het time-out van het Ideal platform (60 Minuten) en doet dan een nieuwe poging om te betalen..

      2- je wist je volledige winkelwagen en voegt alles opnieuw toe in de winkelwagen, zo maak je een nieuwe bestelling met een nieuwe OrderID en gebruikt dan alleen de navigatiebuttons in het betaalproces en niet de back-button in de browser.

      Hiermee moet het probleem zijn verholpen. Indien dit niet lukt dan vernemen wij graag een reactie via help@mijnjongeneel.nl